ptp20140710023 Handel/Dienstleistungen, Produkte/Innovationen

Nu meshdoek en PVC-zeildoeken in spoeddruk bij onlineprinters.be

Vandaag besteld en morgen geleverd in XXL-wensformaat

Neustadt an der Aisch, Duitsland/Brussel (ptp023/10.07.2014/15:00) De onlinedrukkerij onlineprinters.be gaat van start met een nieuwe UV-hogesnelheidsrollenprinter voor het bedrukken van PVC- en mesh-zeildoeken in een digitale premium-drukkwaliteit. "De nieuwe printer, de Durst Rho 312R van-rol-naar-rol printer, maakt individueel grootformaat drukwerk voor zeildoeken en meshdoek mogelijk met een uitstekende beeldkwaliteit, zoals die op het gebied van buitenreclame zelden op de markt wordt aangeboden", vertelt Julia Voigt, hoofd Marketing van Onlineprinters GmbH blij.

"De "Fine-Art"-beeldkwaliteit van het digitale drukwerk wordt mogelijk gemaakt dankzij een UV-inktset met 6 kleuren inclusief light cyan en light magenta en de intelligente Variodrop-technologie met een zeer hoge pigmentatie en een resolutie van 900 dpi in het druksysteem. Daardoor worden in het drukbeeld warmere tinten en homogene kleurvlakken met een zachte uitstraling verkregen. "Daarmee kunnen onze klanten expressieve en kleurintensieve reclameboodschappen op het point of sale neerzetten, die het motief ook nog op korte afstand detailgetrouw afbeelden", veraanschouwelijkt Julia Voigt de uitstekende kwaliteit van het digitale grootformaat drukwerk in de onlineshop http://www.onlineprinters.be .

Weerbestendige milieuvriendelijke XXL-zeildoeken in het gewenste formaat

Klassieke reclameoppervlakken voor PVC-zeildoeken en meshdoek zijn steigers, bouwschuttingen, brugleuningen en allerlei soorten omheiningen. Voor beurzen en tentoonstellingen, bij grote en kleine evenementen zoals stads- en schuttersfeesten of sportieve manifestaties zijn de stevige, weer- en lichtbestendige zeildoeken een vast onderdeel van de buitenreclame. De vrachtwagenzeildoeken en het meshdoek zijn bedrukt met milieuvriendelijke UV-inkt (brandveiligheidsklasse B1) en kunnen ook doelmatig worden gebruikt om reclame te maken binnenshuis of bij de entree van winkels. Onlinekopers kunnen in de onlineshop hun PVC-zeildoeken bestellen in het gewenste formaat van 100 x 100 cm tot 400 x 200 cm. De nieuwe UV-hogesnelheidsrollenprinter maakt ook individuele formaten voor PVC-zeildoeken en meshdoek mogelijk met een rolbreedte van maximaal 3,20 meter bij een maximale rollengte van 100 meter. Daardoor zijn ook ongebruikelijke grote formaten mogelijk zoals gevelreclame, met een motiefoppervlak tot maximaal 300 vierkante meter.

Vandaag besteld en morgen geleverd: veel drukopdrachten als "spoeddruk"

"Vandaag besteld, morgen geleverd: Ook de drukindustrie ziet zich geconfronteerd met steeds kortere levertijden", aldus Julia Voigt. "Met de nieuwe printer kunnen we perfect voldoen aan de klantverzoeken op http://www.onlineprinters.be voor grootformaat digitale druk met een eersteklas premiumkwaliteit bij een zeer snelle productietijd. Onze klanten verwachten een steeds snellere productie en levering van het drukwerk, en dat in heel Europa." De wensen van de klanten gaan in toenemende mate richting "spoeddruk". Een groot deel van de orders op het gebied van reclamesystemen en grootformaat digitaal drukwerk wordt in de onlinedrukkerij afgehandeld via de versnelde productietijd. Zeildoeken, plots, kanaalplaten of rollups kunnen met de besteloptie "spoeddruk" op dezelfde werkdag dat de order binnenkomt worden geproduceerd, en worden nog dezelfde dag naar de klanten in 30 landen van Europa verzonden. Het assortiment printproducten in "spoeddruk" wordt dankzij de nieuwe Durst Rho 312R en de nieuwste drukmachines voortdurend uitgebreid.

Machinepark van Onlineprinters voor digitale druk blijft groeien

De op de Fespa Digital in München op 22 mei 2014 nieuw gepresenteerde Durst Rho 312R van-rol-naar-rol printer werd nog op de beurs officieel overhandigd aan de eerste koper ter wereld, de Duitse dienstverlener voor onlinedrukwerk, Onlineprinters. "Wij hebben een nieuwe printer ontwikkeld die door de gevarieerde materialen, flexibiliteit in het drukproces en snelle druktijden met weinig voorlooptijd uitstekend geschikt is voor industreel gebruik in een 3-ploegendienst bij de onlinedienstverlener voor drukwerk, Onlineprinters GmbH", vertelt Peter Weingartner, Director of Technical Development van Durst Phototechnik Digital Technology GmbH in Oostenrijk blij. De hoge flexibiliteit, productiviteit en drukkwaliteit maken de grootformaatprinter tot de hoogwaardigste en productiefste UV-hogesnelheidsrollenprinter in zijn klasse met een uitvoersnelheid van tot wel 240 vierkante meter per uur. Bij Onlineprinters wordt de snelle printer gebruikt voor efficiënte toepassingen op het gebied van "Fine-Art'-drukwerk voor PVC-zeildoeken en PVC-meshdoek. Met de Rho 312R breidt de onlinedrukkerij haar machinepark van het premiummerk Durst uit. De industriële soft-signage-printer Rhotex 320 voor de productie van hoogwaardige textiele reclame- en presentatiesystemen wordt al gebruikt sinds mei 2012. In totaal één miljoen euro zal het in heel Europa succesvolle Duitse bedrijf Onlineprinters GmbH in 2014 investeren in de verdere industriële uitbreiding van de afdeling voor large format printing.

Over Onlineprinters GmbH
Onlineprinters GmbH behoort tot de grootste onlinedrukkerijen van Europa. De Duitse onderneming heeft momenteel 500 werknemers en levert via meertalige onlineshops aan 30 landen in Europa. 30 jaar ervaring op het gebied van drukwerk en een eigen gecertificeerde productie volgens procesStandaard offset (PSO) garanderen een zeer hoge kwaliteit van het offset- en digitale drukwerk. Het productassortiment omvat visitekaartjes, briefpapier, flyers, postkaarten, affiches, catalogi, brochures, kalenders en grootformaat reclamesystemen. Klimaatneutraal geproduceerd drukwerk, kleine oplages, spoeddruk en overnight-levering zijn voordelen voor zakelijke klanten die hun drukwerk in de onlineshop bestellen en drukgegevens zelf uploaden. Alle product- en bedrijfsinformatie is te vinden in de onlineshop en in de Mobile Shop op http://www.onlineprinters.be

Aussender: Onlineprinters GmbH
Ansprechpartner: Patrick Piecha